fbpx
Sosyal Medya

Sosyal Medya İçerik Fikirleri (30 Günlük Plan)

Tutarlı ve değerli içerik hazırlamak büyük bir başarıdır.

Sosyal medya hesaplarınızda nasıl paylaşımlar yapacağınızı bilmiyor musunuz? Bir strateji ve planlama çıkaramıyor musunuz? Sizin için hazırladığım 30 günlük sosyal medya içerik fikirlerini mutlaka incelemelisiniz. Bu konuda iddialıyım, bu içerik sayesinde yönetmiş olduğunuz markaların sosyal medya hesapları için birbirinden güzel fikirler üretebileceksiniz.

sosyal medya içerik fikirleri

Çalışma Alanınızın Fotoğrafını Çekin

Bu durum, yani insanlara fotoğrafın  perde arkasını göstermek, takipçilerinizin işinizi tanımasına ve onları bir müşteriye dönüştürmek için ihtiyaç duyduğu güven duygusunun oluşmasına neden olacaktır.

Önerilen Kanallar: Instagram, Facebook, Twitter, Google+, Pinterest, LinkedIn

Bir Soruyu Cevaplayın

Her gün takipçilerin sorduğu sorulara cevap vermek sosyal medya kanallarının başarısı ve istikrarı için oldukça önemlidir. Facebook ve Twitter gibi sitelerde yaptığınız güncellemeleri, paylaşımları, önerileri takip eden birçok insan aynı zamanda soruları da beraberinde getirir! Soruları mutlaka cevaplayın.

Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, Google+, YouTube, LinkedIn

Sosyal Medya Hesaplarınızda Yeni İşe Başlayanları Tanıtın

İnsanlar, işinizi veya organizasyonunuzu mükemmel yapan kişileri görmekten hoşlanırlar. Sosyal medya, yeni çalışanları tanıtmak ve daha insani bir ilişki kurmak için mükemmel bir yerdir.

Çalışanlarınızı onure etmek, ve işletmeye olan aidiyetlerini yükseltmek için, onlara  oyunun bir parçası olduklarını hissettirin ve  sosyal medya hesaplarınızda  paylaşın.

Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, Pinterest, Google+, YouTube, LinkedIn

Popüler Bir Şeyler Paylaşın

İşletmenizde, organizasyonunuzda veya web sitenizde popüler olan bir şey varsa, sosyal medyada da popüler olacaktır. Farklı sosyal ağlarınızda en popüler durumları vurgulamak için hemen harekete geçin.

Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, Pinterest, Google+, LinkedIn, Instagram

Müşteriyle Röportaj Yap

İnsanlar, bildikleri, sevdikleri ve güvendikleri insanlarla iş yaparlar. Bu güveni oluşturmanın en iyi yollarından biri gerçek insanların ürünlerinizi veya hizmetlerinizi kullanıp, bunlardan bahsetmesiyle gerçekleşir. Sizi tercih eden insanlarla iletişim kurarak onların hakkınızda düşündüklerini diğer takipçilerinizle paylaşın. Güzel şeyler paylaştıkça çoğalır. Çoğaldıkça değer kazanır.

Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, Google+, Instagram (video), YouTube (video)

Boşluk Doldurun

Boşluk doldurma tarzında sorular sosyal medyada çok büyük ilgi görür. Aynı zamanda çok eğlencelidir. Dikkat çeker. Bu, takipçilerinizin sizinle etkileşime girmesine ve fikirlerini paylaşmasına teşvik eden harika bir yoldur.

Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, Instagram

Bulunduğunuz Bölgeyi İlgilendiren İçerikler Paylaşın

Çevrenizle bağlantı kurmak, yerel sohbetin bir parçası olmak ve yerel takipçilere ulaşmak için fırsatlar arayın. Bulunduğunuz bölgede gidilmesi gereken yerleri, yöresel yemekleri vb hakkında bilgiler vermeniz, sizi daha otoriter kılacaktır. Unutmayın.

Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, Pinterest 

Komik Bir Şeyler  Paylaşımları

Eğlence, insanların ilk etapta neden sosyal medyaya geldiklerinin büyük bir kısmıdır. Takipçileriniz için onlarla kurulacak bağın içerisine eğlenceyi katıyor olmanız aranızdaki bağı mutlaka kuvvetlendirecektir. Takipçilerinizin yüzünü güldürebilecek içerikler paylaşın.

Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest

Hikâyenizi Paylaşın

Her iş ve organizasyonda bir hikâye vardır. Ve bu hikayenin insanlara dokunur pek çok ayrıntısı vardır. Bu hikâyenin parçalarını paylaşmanız samimi bir iletişim kurmanızı ssğlar.

Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, Pinterest, Google+, Instagram, LinkedIn

Başkasının İçeriğini Paylaşın

İşte size iyi bir haber vereyim.  Her içeriği sıfırdan yaratmak zorunda değilsiniz. Aslında, başkalarının içeriğini paylaşmak, işiniz için iyi ilişkiler kurmanın harika bir yoludur ve sayfanızı yararlı bilgi kaynağı olarak konumlandırmanıza yardımcı olabilir.

TBT Paylaşın

Bir TBT Paylaşın

TBT: Kullanıcıların perşembe günleri daha eski bir zamana ait olan herhangi bir görüntüyü paylaştığı sosyal medya trendine verilen isimdir. Herhangi bir sosyal ağa geçmiş dönemlerde çekinmiş olan bir resmi #TBT hastagını kullanarak eklemelisiniz. Bunu düzenli yaparsanız, özellikle Instagram’da popüler olan tbt takipçilerinizle kişisel bağlantı kurmanıza fırsat sunar.

Önerilen Kanallar: Instagram, Twitter, Facebook ya da Pinterest

Mevsimlik Bir Şeyler Yayınlayın

Değişen mevsimleri yansıtacak şekilde sosyal medya yayın takviminizi ayarlayın. Sıcak bir yaz günüyse soğumanın bir yolunu sunun. Eğer sonbaharı dört gözle bekliyorsanız, okula geri dönmek için bazı tavsiyelerde bulunun. Ürünleriniz hakkında paylaşım yapmaya devam ederken bu bilgileri de vermeniz takipçilerinizle daha kişisel bir ilişki kurmanın harika bir yoludur.

Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest

İlham Veren İçerikler Paylaşın

Hadi bir düşünün. Size ne ilham verir? Ekibinizin bir resmi, okuduğunuz ve etkisi altında kaldığınız bir makale ya da söz veya kitlenizin bağlantı kuracağını düşündüğünüz bir yazarın şiiri olabilir. Ilham veren bir söz, bir makale ya da ekibinizden bir resim sempatik bir bağ kurmanıza yardımcı olacaktır.

Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, Google+

Müşterilerle Alakalı Paylaşımlar Yapın

Müşterilerinizle ya da takipçilerinizle konuşmakla yetinmeyin; Müşterileriniz hakkında olumlu paylaşımlar yapın! Ayda bir, bir özel müşteri veya takipçiyi  seçin ve onunla ilgili paylaşım yapın. Müşteriniz bir takipçiniz ya da sayfanızı beğenen bir kişiyse onları etiketlemeniz bu durumdan haberdar olmasını sağlar. Sizin de bilinirliğinizi arttırır. Bu durum etkileşimi artırır. Size katkı sağlar.

Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Twitter

Son Zamanlarda Katıldığınız Bir Olay Hakkında Bir Şeyler Paylaşın

Zaman zaman bulunduğunuz yerden çıkıp bir etkinliğe katılmanız gerekebilir. Bu durumda not almanız ya da herhangi bir resim çekmeniz ve bunları paylaşmanız ilgi çekebilir. Ayrıca kitlenizin ilgileneceğini düşündüğünüz etkinlikle ilgili herhangi bir makale veya blog yazısı gördünüz mü? Paylaşın ve insanlara neler yaptığınızı görmelerini sağlayın. Entellektüel bakış açısı ile yaklaşım sergilemeniz takipçilerinizin dikkatini çekecektir.

Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Google+

İnsanların İlgisini Çekebilecek İstatistikler Paylaşın

Sektörünüzle alakalı ve insanların ilgisini çekeceğini düşündüğünüz ilginç bir istatistik veya yeni bir çalışma okudunuz mu? Paylaş! İstatistikler, kişilerin dikkatini çeker ve okuması zevk verir.

Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

Kitlenize Çoktan Seçmeli (Şıklı) Bir Soru Sorun

Takipçilerinizi çoktan seçmeli bir soru ile harekete geçirin. Çoktan seçmeli soruları farklı şekillerde birçok kez kullanabilirsiniz. Takipçilerinizden, en sevdikleri ürünler ya da en çok beğenilen performans gösterisi gibi eğlenceli şeyler hakkında sorular sorup geri bildirimler isteyebilirsiniz. Bu, etkileşimi artırmanın ve takipçilerinizin fikirlerini paylaşma şansını vermenin harika bir yoludur.

Önerilen Kanallar: Facebook, Google+

İşletmenizdeki Kişileri veya Ürünleri İçeren Bir Video Oluşturun

Artık hareketli postlar daha çok dikkate alınıyor ve etkileşim alıyor. Bütçe sorunuz  varsa video oluşturmak ve paylaşmak hiç bu kadar kolay olmamıştı. Akıllı telefonlar ile hızlı bir video çekebilir ve Facebook, YouTube, Insagram veya Twitter gibi sitelerde otomatik olarak paylaşabilirsiniz.

Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Pinterest, Google+, YouTube

İşe Yarayan Bir Gönderiyi Tekrar Paylaşın

Geçmişte paylaştığınız içeriklere göz atın. Birçok beğeni alan Facebook gönderisi ya da yazısı yoksa Instagram’da onlarca yorum alan bir fotoğraf var mıydı? Tekerleği tekrar icat etmeyin. Benzeri bir şey oluşturmayı ve tekrar paylaşmayı deneyin.

Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Instagram, Google+

En Son Gönderdiğiniz E-Posta Bülteni ya da Duyurularınızı Paylaşın

İşletmeniz düzenli olarak e-posta haber bültenleri veya duyurular gönderiyor mu? Eğer öyleyse, zaten harika bir içerik oluşturmak için zaman harcadınız demektir. En yeni e-postanızı sosyal medyada paylaşın ve takipçilerinize neler kaçırdıklarını gösterin.

Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

Kitlenizin İlgi Duyacağı Bir Bilgi Grafiği (infografik) Paylaşın

Bu günlerde, her konuda bir bilgi grafiği bulabilirsiniz. Hedef kitlenizin ilgi duyabileceği bir bilgi grafiğine ulaşmak için Google görsel ya da Pinterest aramalarını kullanabilirsiniz.

Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google+

Mevcut Bir Resmi Düzenleyin ve Paylaşın

Çevrimiçi araçlar sayesinde mevcut resimleri düzenleyerek daha güzel ve paylaşılmaya değer bir içerik elde edebilirsiniz. Artık filtre uygulama programları sayesinde amatör fotoğraf paylaşımları bile çok dikkat çekiyor.

Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram, Google+ 

Sektörünüzle İlgili Yaygın Bir Yanlışı Düzeltin

Eğitim, çevrimiçi ilişkiler kurmak için güçlü bir araçtır. Hedef kitlenize sektörünüz hakkında bilmediği, hatta yanlış anlaşılan bir şeyler öğretmeye çalışın. Bu, uzmanlığınızı paylaşmanın ve takipçilerinizin etkileşime geçmesinin en kolay yollarından biridir.

Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

En Sevdiğiniz Kitabı veya Okuma Listenizdeki Bir Şeyi Paylaşın

Son zamanlarda iyi bir şeyler okudun mu? Sosyal medyada bu konuda konuşun. Bu, sattığınız ürünler veya sunduğunuz hizmetler hakkında konuşmaktan ziyade takipçilerle iletişim kurmanın harika bir yoludur.

Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google+

Yararlı İpuçları Paylaşarak Uzmanlığınızı Gösterin

Kitlenizin seveceği pek çok ipucu ve püf noktası biliyor olmalısınız. Sağladığınız belirli bir ürüne veya hizmete ilişkin faydalı ipuçlarının bir listesini paylaşın. Müşterilerden ipuçları bile alabilirsiniz. Onları paylaşın ve mesajınızdaki müşteriden bahsettiğinizden emin olun.

Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google+, Instagram

Organizasyon Kilometre Taşı, Başarısı veya Kutlamalarını İçeren Gönderiler Paylaşın

Facebook sayfanızdan hoşlananları hayran olarak adlandırmanın bir nedeni var. Bu insanlar başarınızı gerçekten önemsiyorlar ve kutlamak için sayfanızı beğeniyor ya da hesaplarınızı takip ediyorlar. Organizasyonunuzla alakalı başarıları, kutlamaları ve benzeri içerikleri paylaşmaktan çekinmeyin.

Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google+, Instagram

Sosyal Kanallarınızı Çapraz Tanıtın

Son zamanlarda yeni bir sosyal hesap oluşturdun mu? Sosyal ağlardaki içeriği paylaşmak, sosyal medya kitlelerinizi bir araya getirmek için harika bir yoldur. Fakat her sosyal medya platformunun dili ayrıdır. O kriterlere uygun içeriklerle paylaşım yapılması daha mantıklı olur. Görseller her mecrada aynı dil ile kullanılmaz.

Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Google+, Instagram

Takipçilerinizden Posta Listesine Katılmalarını İsteyin

Kitlenize daha da etkin bir şekilde ulaşmak istiyorsanız, onları posta listesine katılmaya teşvik edin. Ne sıklıkta gönderdiğinize açıklık getirin, böylece neye kaydolduğunu bilirler ve bu durum onlara güven vererek katılım oranını artırır.

Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, LinkedIn, Google+

Destekleri İçin Müşterilerinize Teşekkür Edin

Müşterilerinize sizin için ne kadar çok şey ifade ettiklerini bildirmek hiç kötü bir fikir değildir. Onlara destekleri için teşekkür edin.

Önerilen Kanallar: Facebook, Twitter, Instagram

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı