fbpx
PazarlamaPR

Oyunu Değiştiren Pr Taktikleri

Zor, oyunu bozar!

HAYIRSEVERLİK YOLUYLA DEĞİŞİM SAĞLAYAN  PR TAKTİĞİ

ZOR ,OYUNU BOZAR!

Her yer reklam her yer pazarlama. Herkes biliyor, herkes bir şekilde markalaşmak için para, zaman ve enerji harcıyor.

Sen güçlüysen, birilerinin hile yapmasının, oyun içerisinde oyunlar kurmasının hiçbir önemi yoktur.

Oyunu bozan tek şey ZOR olandır. Sen güçlüysen, markan gerçek anlamda iyi ürünlerden veya hizmetlerden oluşuyorsa, bırak onlar düşünsün. Önemli olan en önemli şey kendini ifade ederken kullandığın sesin,uslubun,mesajın.

Unutma ki sosyal medya platformlarının ana mantalitesi etkileşim yaratmaktır. Ve bu etkileşimin oluşması için gerçeği, doğallığı, farklılıklarını en net şekilde ifade etmen gerekmektedir.

İlerleyen günlerde örneklerle açıklayacağım PR taktikleri olacak. Hepsini bu yazıda paylaşmayacağım ama  birinci olarak en çok kafa karıştıran yardım kampanyaları hakkında değinmek istediklerim var.

 HAYIRSEVERLİK YOLUYLA DEĞİŞİM SAĞLAYAN ETİK  PR Taktiği  dikkatini çekecektir. Çünkü bu oldukça sık kullanılan ve zaman zaman kötüye kullanması çok muhtemel taktiklerden biridir.

Bazı markalar tamamen geri verme misyonu üzerine inşa edilmiştir. Tüketiciler geri vermeyi ve fayda sağlamayı sever. Bu markalar ürünlerinin satışı yoluyla hayırsever amaçlara yönelik farkındalık yaratma ve onları destekleme misyonunu üstlenerek; hem tüketicinin yardım yapmasına olanak sağlar hem de ihtiyacı olanlara bu yardımları ulaştırır.

Buradaki esas fikir, bir tüketici bir ürün satın aldığında, ihtiyacı olan birine bir ürün verilmesidir. Örneğin bu yöntemi kullanan giyim sektöründeki markalar,ne kadar çok kıyafet satarlarsa, o kadar çok kıyafet bağışında bulunur. BİRE BİR Karşılık vermek isteyen markalar arasında bire bir bağış son dönemde oldukça  popülerlik kazanıyor.

PR için kullanılacak yardım kampanyalarının marka için sürekliliğin olması, tüketici zihninde markayı pozitif marka statüsüne sokar ve sadakat gelişimine yardımcı olur.

Sadece doğal afetlerde, önemli gün ve haftalarda yardım kampanyaları düzenleyen markaların pek çoğunun sözde yardım adı altında gösterdikleri iyi niyet]!] insanlar tarafından kısa sürede anlaşılır ve marka ayrıştırması başlar.

Bir kurumun yardım kampanyaları kurumun  dışa açılan yüzüdür. Potansiyel hedef kitlesi tarafından sağlıklı bir şekilde marka varlığını devam ettirmek için yürütülen kampanyanın  yol haritası önemlidir. Kurumun doğru araçlar kullanarak amacını  yansıtabilmek  karmaşık, zor, yaratıcılık ve uzmanlık isteyen bir alandır. Hedef kitle gözünde bütünlüğün, tutarlılığın ve sürdürülebilirliğin sağlanabilmesi için, bunların profesyonel kişilerce yapılmasının uzun vadede daha kalıcı sonuçlar yaratarak, marka itibarı için kıymetlidir.

 

 

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı