fbpx
Sosyal Medya

Okullara Özel Sosyal Medya Planı Oluşturmak

Planlama, okul profesyonellerinin her zaman yapmadığı bir şeydir. Çünkü bunun için kendilerini çok meşgul ilan etmektedirler. Bununla birlikte, sosyal medya, kamusal doğası, karmaşık algoritmaları ve çeşitli kitleler ve kullanımları nedeniyle bir plana sahip olmanın kesinlikle gerekli olduğu alanlardan biridir.

sosyal medya planı

Okulunuzun Sosyal Medya Planını Oluşturmaya İlişkin İpuçları

  1. Ölçülebilir Bir Hedef Belirleme
  2. Taktikler Listesi Oluşturma
  3. Hedefleri Gerçekleştirmek İçin Sosyal Medya Ağlarını Seçme
  4. Sosyal Medya Denetimi Yapma ve Tamamlama
  5. Beklentileri Belirleme
  6. Açılış Sayfaları Oluşturma
  7. İçerik Dağıtımını Planlama
  8. Görevleri ve Son Tarihi Atama
  9. En İyiyi Bekleme ve En Kötü İçin Planlama Yapma
  10. Analiz ve Uyarlama

Bu yazıda, sosyal medya planınızı geliştirmek ve yürütmek için yukarıdaki adımları içeren on adımlı bir rehber yer almaktadır. Bu rehberi takip ederek kurumunuz için gerekli olan sosyal medya planını oluşturabilirsiniz.

Neden Bir Sosyal Medya Planı Oluşturmalı?

Bir sosyal medya planı, okullara ve bölgelere, net bir hedef belirlemek, bu hedeflere ulaşmak için taktikler oluşturmak ve bu taktikleri gerçekleştirmek için gerekli yolları sunmaktadır. Bu, takibi kolaylaştırır ve okullara veya bölgelere acil soruları cevaplamak için bir referans noktası verir: “Sosyal medya varlığımız pazarlama/kabul/ilerleme çabalarımıza yardımcı oluyor mu?

Sosyal medya planınızı oluşturmadan önce yapmanız gereken birkaç şey vardır:

  • Rakiplerinizi araştırın: Rakiplerinizin kim olduğunu bilmek üzerinde bulundukları sosyal medya ağlarını ve bu ağları nasıl kullandıklarını dikkate almak size ne yapmanız gerektiği konusunda bir temel oluşturmanıza yardımcı olacaktır. Facebook bilgilerinizde rakiplerinize ait bazı bilgiler bulabilirsiniz. Ancak bunu yapmanın en iyi yolu ana rakiplerinizin sosyal hesaplarını incelemek ve not almaktır.
  • Farklılaştırıcı etkenleri belirleyin: Programlarınız, seçkin fakülteler, kampüs vb. gibi sizi rakiplerinizden daha iyi yapan şeyleri listeleyin. Her tür “farklılaştırıcı” içeriği haftalık olarak içerik olarak dönüştürmeniz gerekmektedir. Buna ek olarak, sizi benzersiz kılan şeyler, reklamların arkasına koymanız gereken şeylerdir.
  • Sosyal medya sektörünü araştırın: En yeni algoritma güncellemelerini ve en iyi uygulamaları bilmek, stratejinizi geliştirmenin anahtarıdır. Sosyal medya sektörü her zaman değişmektedir. Bu nedenle bunun yıl boyunca takip etmeniz ve buna göre adapte olmanız gereken bir şey olduğunu unutmayın.
  • İçerik envanteri oluşturun: Yıl boyunca kullanabileceğiniz haber makalelerinin, blogların, videoların, referansların, fotoğrafların vb. bir listesini oluşturmak için içerik eşleşmesi gerçekleştirin. İçeriklerdeki boşlukları belirleyin ve bu boşlukları nasıl dolduracak olduğunuza dair bir plan oluşturun.

Bir sosyal medya planının bir politika yönergesi çerçevesinde yürütüldüğünü unutmayın. Bir sosyal medya planının bir sosyal medya politikasından farklı olduğunu her zaman aklınıza getirin. Sosyal medya politikasının oluşturulması, sosyal medya planının oluşturulmasından önce gerçekleştirilmelidir.

İki Katlı Sosyal Medya Yaklaşımı

Her okulun veya bölgenin sosyal medya planının iki bölümü olmalıdır: Planladığınız bölüm ve ardından varlığınızın gerçek ve ilgi çekici olmasını sağlayan anında yanıt verme bölümü.

  • Sosyal Medya Planı: Planlanmış kısım. Bir başka ifadeyle hedefler, bitiş tarihleri,​ önemli tarihler, kampanyalar, bütçe vb.
  • Gerçek Kısım: Muazzam bir fotoğraf fırsatının veya anlamlı bir yorumun ne zaman​ ve nasıl karşımıza çıkacağınızı bilemeyiz.

Bu unsurların her ikisi de bir sosyal medya stratejisi için çok gereklidir. Çünkü rekabetiniz, bütçeniz, personeliniz, zaman çizelgeniz ve hedefleriniz hakkında gerçekçi olmak önemlidir. ancak sosyal medyanın akıcı ve konuşkan olması her zaman planlı hareket etmenize engel olabilecektir.

Ölçülebilir Sosyal Medya Hedefleri

1. Ölçülebilir Bir Hedef Belirleme

Sosyal medya hedefiniz ölçülebilir olmalıdır. Çoğu durumda doğrudan strateji bir hedefle uyumlu olmalıdır. Örneğin, aşağıdaki üç sosyal medya hedefi, stratejik hedeflerle doğrudan uyumlu sosyal medya hedeflerine verilebilecek örneklerdir:

  • Stratejik Hedef 1: Yerel öğrencilerden gelen soruların sayısını yükseltmek.​
  • Stratejik Hedef 2: Sermaye kampanyası hakkında farkındalığı yükseltmek.​
  • Stratejik Hedef 3: Online marka bilinirliğini ve itibarı yükseltmek.​

Bir, iki veya üç sosyal medya hedefine karar vermek (stratejinize kaç bölümün dahil olduğuna bağlı olarak) yeterlidir.

Stratejik hedeflere odaklanıyorsanız, sosyal medyanın bu hedeflere ulaşmanıza nasıl yardımcı olabileceğinizi belirlemek de önemlidir.

  • Stratejik hedef 1 için sosyal medya, mevcut ailelerle etkileşim yoluyla okulun bilinirliğini geliştirmenize yardımcı olabilir. Ayrıca, içerikleri tanıtma yoluyla büyüme ve etkileşim elde edebilmek mümkündür.
  • Stratejik hedef 2 için sosyal medya, mezun öğrenci topluluğuyla yeniden bağlantı kurmanıza yardımcı olabilir. Topluluk içerisinde yeni ilişkiler geliştirebilirsiniz. Ayrıca, tanıtacak yeni sosyal kampanyalar yürütebilirsiniz.
  • Stratejik hedef 3 için sosyal medya, mevcut aileler, eski aileler ve olası yeni aileler için olumlu bir yüz oluşturmanıza yardımcı olabilir. Ayrıca, online değerlendirmeler doğrultusunda daha fazla sosyal kanıt içeren bir platform sunabilirsiniz.

Okulunuzda, bölgenizde veya bölümünüzde stratejik hedefler yoksa, sosyal medyaya özgü hedefler oluşturabilirsiniz. Hemen hemen her durumda şu yolu takip edebilirsiniz:

  • Amacınız marka bilinirliğini artırmaksa, takipçi sayılarını ve erişimi ölçmelisiniz. Bununla ilgili günlük bilgileri Facebook “İstatistikler” sekmesinde olduğu gibi Instagram işletme sayfanızın “İstatistikler” bölümünde de bulabilirsiniz.
  • Hedefiniz site trafiğini artırmaksa, Google Analytics’i kullanarak yönlendirme trafiğini ve hemen çıkma oranlarını ölçmelisiniz.
  • Hedefiniz yeni potansiyel müşteriler oluşturmak ise sosyal medyaya özgü açılış sayfaları oluşturmak ve tıklamalar ile dönüşümleri izlemeniz gerekmektedir.
  • Hedefiniz etkileşimi artırmaksa, gönderilerin aldığı beğeni, yorum, paylaşım ve bahsedilme rakamlarını ölçmelisiniz.

Hedefinizin ne olması gerektiğinden emin değil misiniz? Kabul departmanları tipik olarak marka bilinirliği ve olası satış yaratmaya yönelirken, pazarlama genellikle site trafiğini artırmaya ve birçok müşteriyle etkileşime odaklanmaktadır. Genel olarak okulların sosyal medya hedefleri şu şekilde olmaktadır:

  • İçerik dağıtmak
  • Yeni öğrencileri çekmek
  • Marka bilinirliğini yükseltmek
  • Topluluk etkileşimini yükseltmek

2. Taktikler Listesi Oluşturma

Hedefinizi belirledikten sonra, bir sonraki adım, bu hedefi gerçekleştirmek için belirli bir taktik listesi oluşturmaktır. Listelediğiniz her hedefin birtakım çalışmalar olsa bile kendi taktikleri olmalıdır.

  • Stratejik hedef 1 için şu şekilde bir plan örgüsü gerçekleştirebilirsiniz:
  • İçerikleri kendi sayfalarında paylaşabilecek 25 aileden ve fakülteden oluşan bir liste oluşturun.
  • Her hafta 1 içerik oluşturarak bunların sosyal medya ağlarında tanıtılmasını sağlayın. ● Her ay en iyi performans gösteren içeriği tespit edin ve bunu ön plana çıkarın.

Stratejik bir hedef yerine bir sosyal medya hedefi kullanıyorsanız yine de bu hedefe ulaşmanıza yardımcı olacak belirli taktikler listesine ihtiyacınız vardır. Birden fazla farklı hedefe sahip birden fazla departmanlara sahipseniz çeşitli taktiklere sahip olmanız gerekebilecektir.

Örneğin paylaşım, beğenme, yorum ve bahsedilme gibi etkileşimleri yükseltmek istiyorsanız şu taktikleri kullanabilirsiniz:

  • Her hafta en az 3 paylaşım yapmak.
  • Yorumlara ve etkileşimlere cevap verebilmek için her gün 60 dakika ayırmak.
  • Marka avukatı olabilecek ailelerin, öğrencilerin ve fakültelerin listesini oluşturmak ve içerikleri paylaşmalarını sağlamak.

3. Hedefleri Gerçekleştirmek İçin Sosyal Medya Ağlarını Seçme

Sosyal medya raporlarında okulların %92’sinin üç veya daha fazla sosyal medya ağında aktif olduğunu görebilirsiniz. Bununla birlikte, bu çok ağlı okulların ve bölgelerin %40’ı haftada 0-5 saatini sosyal medyaya ayırmaktadır. Ancak bu çok güçlü ve çok kanallı bir varlık için yeterli değildir.

İster bir ister on departmana sahip olun, hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olan ve taktik listelerini yürütmek için ideal olan bir veya üç sosyal medya ağı seçin. Bunun önemli bir parçası, her sosyal medya ağını kimlerin kullandığını bilmektir:

  • Facebook: Ebeveynler, büyükbaba ve büyükanne, bazı öğrenciler ve Y kuşağı.
  • Snapchat: Mevcut öğrenciler ve Z kuşağı.
  • Instagram: Mevcut öğrenciler ve Y kuşağı ebeveynler.
  • Twitter: Mevcut öğrenciler ve Y kuşağının babaları.
  • LinkedIn: Mezunlar ve fakülte. ● YouTube: Y kuşağı.

Örneğin, Facebook ve Instagram’da bin yıllık velilere ulaşma olasılığınız yüksektir. Mevcut öğrencilerinizin (yaşa bağlı olarak) Snapchat ve Instagram’da olma olasılıkları ise daha yüksektir.

Küçük ofisleri olan okullar için Facebook ve Instagram’da varlığı sürdürmek, birden çok ağa yayılmadan en büyük kitleye ulaşma imkanı anlamına gelmektedir. Genel olarak, Twitter’ı spor takımlarına devrederken, iki ana birincil ağları için Facebook ve Instagram’ı kullanan okullarda bir değişim söz konusudur.

Sosyal medya ağlarını seçerken akılda tutulması gereken en iyi uygulamalardan biri, sosyal medya trafiğini birden fazla hesaba bölmemeye dikkat etmektir. Örneğin, her okulda bir ana Facebook ve bir ana Instagram hesabı olmalıdır. Okulların genellikle çeşitli spor takımları için çok sayıda Twitter hesabı olabilecektir. Bu Twitter hesapları etkin kaldığı sürece birden fazla hesaba sahip olmak iyi bir şeydir.

4. Sosyal Medya Denetimi Yapma ve Tamamlama

Bir sosyal medya planının uygulanmasına başlamadan önce, güçlü ve zayıf yanlarınız ile rekabetiniz hakkında uzman bir kaynaktan analiz almak iyi bir fikirdir. Bu size bir tür “sosyal durum” bilgisi sağlar ve bu mükemmel bir başlangıç noktası anlamına gelmektedir. Özellikle ilk kez planlama yapan okullar için bu çok değerlidir.

Müşterilere ve potansiyel müşterilere sosyal medya hedefleri ve planları hakkında daha akıllıca karar vermelerine yardımcı olmak için bir sosyal medya denetimi sunan platformlardan destek almalısınız. Sosyal medya denetimi size iyi yaptığınız bazı şeyleri gösterecek ve büyüme için çeşitli fırsatlar sunacaktır. En önemlisi, denetim tamamlandıktan sonra uygun fiyatlı ve ölçülebilir bir stratejiye sahip olabileceksiniz.

5. Beklentileri Belirleme

Kişisel beklentiler ve ekip çapında beklentiler gereklidir. Bu beklentiler, gönderi sıklığı, reklam bütçesi, ayrılmış saatler, kullanılacak hashtag’ler ve kimlerin dahil olacağını bir liste haline getirmeyi içermektedir.

  • Mesaj Sıklığı: Her bir ağda her gün veya hafta kaç kez gönderi paylaşacağınızı​ Facebook ve Instagram’da günde bir kez iyi bir seçim olacakken, Twitter daha esnektir. Ancak günlük yaklaşık 10 tweet sonrasında isabet oranınız düşecektir. Facebook ve Twitter’da daha sık gönderi paylaşmak isterseniz, daha fazla etkileşim sunacakları için her iki ağda da “hikaye” ve canlı video özelliklerini kullanmaya çalışmalısınız.
  • Reklam Bütçesi: İdeal kural sosyal ağ başına aylık en az 500 TL’dir. Daha azı,​ etkileşimler/trafik için gerekli erişimi oluşturma konusunda işinizi zorlaştıracaktır. 500 TL ideal, 750 TL orta düzey ve 1000 TL en üst düzey reklam bütçesi olmalıdır.
  • Çalışma Saatleri: Planlanan içeriği yayınlamak, anında içerik yayınlamak ve​ yorumlara yanıt vermek için her gün veya haftada kaç saat harcayacağınızı belirleyin.

Medya tam zamanlı işiniz değilse günde yaklaşık bir saat makul olmalıdır.

  • Hashtag Kullanımı: Ne zaman neleri kullanacağınız önemlidir. Sosyal medyadaki​ tüm paylaşımlarda kullandığınız an az bir hashtag olmalıdır. Ardından tek tek kampanyalarla ilişkilendirilmiş eklere sahip olabilirsiniz. Bunları ne zaman ve nasıl kullanacağınızı listeleyin.
  • Sorumlular: Kimin sorumlu olduğunu ve neyin önemli olduğuna dair beklentileri​

6. Açılış Sayfaları Oluşturma

Sosyal medya reklamlarına yatırım yapıyor olsanız da olmasanız da, sosyal medya için optimize edilmiş yeni bir açılış sayfası kümesi oluşturmak isteyebilirsiniz. Esnek, mobil uyumlu ve en iyi açılış sayfası uygulamalarını takip eden bir açılış sayfası oluşturmalısınız.

sosyal medya içerik planı

7. İçerik Dağıtımını Planlama

İçeriği ne zaman ve nerede paylaşacağınızı planlamak sosyal medya planınızın önemli bir parçasıdır. Bu, çoğu durumda, dört basit adımda yapılabilecek bir işlemdir:

  • Sosyal medya takviminizi akademik, etkinlik, atletik ve giriş takvimiyle uygun olacak şekilde ayarlayın. Hangi etkinlikleri tanıtmak istediğinizi, ne kadar uzakta ve ne sıklıkta olduğunu belirleyin. Buradan, programınızın ilk çerçevesini oluşturabilirsiniz.
  • Boşlukları, farklılaştırıcı unsurları ve misyonunuzu tanıtan ek içeriklerle doldurun. Bir içerik envanteri yürütürken önceden oluşturmuş olabileceğiniz içerik kitaplığını kullanabilirsiniz.
  • Sosyal medya içi içerik/marka bilinci oluşturma yönergeleri oluşturun. Grafik oluşturma ve farklı sosyal medya ağlarında içerik paylaşma konusunda çok sayıda sosyal medya yöneticisine sahip olmanız önemlidir. İlham almanız gerekiyorsa çeşitli örneklerden yararlanabilirsiniz.
  • Her hafta özgün olan içeriklere yer açın. Bunlar için Instagram ve Facebook hikayelerini kullanabilir veya orijinal takvimin parçası olmayan 1-2 haftalık gönderileri planlamayı düşünebilirsiniz.

8. Görevleri ve Son Tarihi Atama

Her başarılı stratejinin temeli olarak görevler, görevlendirmeler ve son tarihler söz konusu olacaktır. Taktikler harikadır ama uygulanmamaları durumunda asla hedeflerinize ulaşmanızı sağlayamazlar. Genel olarak, her taktikten muhtemelen aynı kişiyi sorumlu tutabileceğiniz bireysel bitiş tarihleri olacaktır.

  • Stratejik hedef 1 için belirlemiş olduğunuz üç farklı görevden Arzu’yu sorumlu tutabilir ve daha sonra ay başı, her Perşembe ve ay sonu olmak üzere çeşitli bitiş tarihleri belirleyebilirsiniz.

9. En İyiyi Bekleme ve En Kötü İçin Planlama Yapma

Sosyal medya herkese açıktır. Kötü eleştirilere, olumsuz yorumlara veya öfkeli bir topluluğa açık olduğunuzu bilmelisiniz. Aşağıdaki durumları nasıl ele alacağınızı yazılı olarak belirlemeniz gerekmektedir:

  • Birisi olumsuz bir yorum yazdığında ne olacak?
  • Birisi olumsuz bir değerlendirme yaptığında ne olacak?
  • Bir krizi nasıl ele alacaksınız?
  • Takipçilerle nasıl etkileşime girecek ve onlarla nasıl etkileşim kuracaksınız?

Genel bir kural olarak, olumsuz eleştirilere ve yorumlara yanıt vermelisiniz. Özellikle yazılanlar doğruysa bunu hiçbir şekilde aksatmamanız gerekmektedir. Bu, markanızı ve okulunuzu insancıl hale getirecek ve topluluğunuz bu etkileşimi takdir edecektir. Benzer şekilde, yanıtlanmamış bir gönderiye asla bir soru bırakmamalı ve yorum yapmamalısınız. Bu sadece organik erişiminiz için değil aynı zamanda marka varlığınız için de önemlidir.

Olumsuz durumları daha fazla desteklemek için topluluk üyelerinden sizin adınıza yanıt vermelerini isteyebilirsiniz. Bu, okulunuzu bu durumlardan uzaklaştıran ancak yine de olumsuzlukla mücadele etmenizi sağlayan son derece otantik bir yaklaşımdır.

sosyal medya analizi

10. Analiz ve Uyarlama

Bir plan oluşturmanın amacı, ölçülebilen ve geliştirilebilen bir dizi hedef ve taktik ortaya koymaktır. Her ay, planınızın hangi bölümlerinin çalıştığını ve hangi bölümlerini iyileştirmeniz gerektiğini belirlemek için sosyal medya hesaplarınızın performansına göz atın.

Facebook, Twitter ve Instagram (işletmeler için) size en popüler (ve en az göz atılan) gönderileri izlemek için kullanabileceğiniz çeşitli ücretsiz araçlar sunmaktadır.

Temel Çıkarımlar

Sosyal medya planı oluşturmak çok zahmetli bir iş gibi görünebilir. Özellikle planlarınız arasında zaten çok fazla şey varsa bu sorunla karşılaşabilirsiniz. Ancak, yaptığınız şeyin ardında bir anlam olmasını istiyorsanız ve hatta ihtiyacınız olan şeyi yürütmeye çalışacaksanız daha fazla bütçeye veya daha fazla insana gereksinim duyabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı