fbpx
İş

İş Yerindeki Değerinizi Artırmak İçin 7 İpucu

Devam eden eğitim hedeflerine ve mesleki hedeflere ulaşmak çok önemlidir. Ancak mevcut ve potansiyel iş verenlere olan değerinizi artırmak için daha farklı yolları düşünmek zorunda olduğunuzu bilmelisiniz.

Çalışan olarak değerinizi artırmak ister misiniz? Elbette bunu istersiniz. İş yeri hedeflerinize ulaşmak ve kuruluşunuz için daha değerli bir varlık olmak için aşağıdaki 7 taktiği deneyebilirsiniz.

1. Konfor Bölgenizden Çıkın

Üstlerinize yeni görevler üstlenmeye istekli olduğunuzu gösterebilirseniz iş yeri değeriniz artmış olacaktır. Her şeyi bilmediğinizi ancak algılanan bir bilgi eksikliğinin sizi engellemesine asla izin vermediğinizi kabul etmek iyi bir fikirdir. Her gün aynı şeyleri yapmaya alışınca, can sıkıntısı ve rahatlama kalıplarına geçmiş olursunuz.

Her zamanki sınırlarınızın ötesine geçmek için yapabileceğiniz kolay ve pratik bir şey vardır. Bu, yeni görevler üstlenmek veya yabancı şeyleri denemek için fırsatlar aramaktır. Örneğin, iş yeriniz, yeni işçilere işe başlamalarında destek olmak için deneyimli bir ekip oluşturuyorsa bu ekibe gönüllü olarak dahil olabilirsiniz.

Konfor bölgenizden çıktığınız zaman ulaştığınız yollar size, iş veren kişiler için değerli şeyler yapmaktan ve iş yerindeki değerinizi artırmaktan öteye gitme fırsatı sunacaktır.

Geri Bildirime Açık Olun

2. Geri Bildirime Açık Olun

Hepimiz olumlu geri bildirim duymayı severiz ama olumsuz yorumları görmezden gelmememiz gerekmektedir. Her ikisine de eşit derecede duyarlı olmalısınız. Sürekli kişisel gelişim, kariyerinizi ve meslektaşlarınızı önemsediğinizi kanıtlayacaktır.

Ayrıca, yapılan araştırmaların sonuçlarından destek almalısınız. Geri bildirimler ve yıllık gözden geçirmeler arasında net bir bağlantı olduğu gözlemlenmiş bir şeydir. Araştırmalara göre, ankete katılan insan kaynakları uzmanlarının yaklaşık %75’inin sürekliliği olan geri bildirimler, çalışanlar için yıllık gözden geçirmelere yol açmakta ve bunları desteklemektedirler.

3. Başarı Odaklı Zihniyete Sahip Olun

Yakın zamanda yapılan bir çalışmada insan için etkili olan motivasyon türleri analiz edilmiştir. İnsanları neyin motive ettiği üzerine beş kategorili bir sınıflandırılma gerçekleştirilmiştir:

  • Başarılarına sürekli meydan okuyan ve daha iyi sonuçlar alan başarı odaklı insanlar
  • Karar alarak ve sorumlu olarak motive olan güç odaklı insanlar
  • Asıl güdüsü diğerleriyle uyumlu bir ilişki içinde olan bağlılığa dayalı insanlar
  • İşlerinin tutarlılığı ve sürekliliği için en önemli olan şeyleri göz önünde bulunduran güvenlik odaklı insanlar
  • Risk alan ve yeni şeyler keşfeden macera odaklı insanlar

Her ne kadar bir motivasyon tipinin diğerinden daha iyi olduğunu söylemek mümkün olmamasına rağmen, analiz başarısının yönlendirdiği insanların yaptıklarını sevme ve harika sonuçlar elde etme olasılıklarının %45 oranında daha fazla olduğu ortaya konmuştur. Hemen hemen her iş yerinde iş verenlerin bunu takdir etmesi söz konusudur.

İlerlemek için neye ihtiyacınız olduğunu bilmelisiniz. Öncelikle hangi motivasyon türüne dahil olduğunuzu keşfetmeniz gerekmektedir. Başarıya odaklı olmasanız bile kendiniz için günlük veya haftalık hedefler belirleyebilirsiniz.

Başlangıçta hedeflere ulaşmak zor olsa bile belli bir görevi düşünmeli ve onu nasıl daha iyi yapacağınızı göz önünde bulundurmalısınız. Böylece zaman içerisinde daha iyi noktaya gelebilir, zamana ve niceliğe dayalı ölçümlere odaklanma yoluna gidebilirsiniz.

4. Profesyonel Sertifikalar Kazanın

Profesyonel sertifikalar, yalnızca iş ararken değil aynı zamanda bir kez işe alındığını zaman becerilerinizin ve niteliklerinizin kanıtıdır. Bu nedenle, işe ilişkin yeni sertifikalar kazanmak, bir aday ve çalışan olarak değerinizi artıracaktır.

Alanınız için geçerli olan sertifikaları araştırın. Sektörünüzde hangisinin en çok talep gördüğüne bakın ve bunları takip edin. Bazıları ücretsiz olacaklardır ama bazıları ücret talep edeceklerdir. Bununla birlikte, sertifikaların tüm kuruma getireceği açık ticari faydaları sunabilirseniz iş vereni bu ekstra masrafları ödemeye ikna edebilirsiniz. Yeni bilgileri kullanmak ve onlar üzerinden olumlu sonuçlar sunmaya çalıştıktan sonra iş veren kişi yatırımının değerini görmüş olacaktır.

Ayrıca, maaş artışını görüşmek için mükemmel bir konumda olacaksınız. Sürekli öğrenmenin bir başka faydası da profesyonel ağınızı genişletmektir. Özellikle yetişkinler üzerinde yapılan araştırmalar mesleki gelişimi öğrenerek takip edenlerin %65’inin mesleki ağlarını bu şekilde genişlettiklerini göstermektedir.

Sektörde yer alan meslektaşlarına bağlı olmak, çalışma hayatınızdaki uzmanlığınızın dışındaki sorunları çözmenize yardımcı olabilecektir. Ayrıca bu durum, yeni fırsatlar aramak için paha biçilemez bir varlık olduğunuzu kanıtlayabilecektir.

5. Tek Günlük Atölye Çalışmalarına Kaydolun

Bazı sektörlerde, sertifikalı olabilmek zaman alabilecek ve uzun süreli eğitim gerektirebilecek bir iştir. Bunun için harcayacak vaktin yoksa kendine çeşitli alternatifler geliştirmeye çalışmalısınız.

Bir günlük atölye çalışmalarına, online olarak sunulan kısa kurslara veya yakınınızdaki sektör etkinliklerine katılarak küçük eğitim oturumlarına katılmayı başarabilirsiniz. Alanınızdaki konulardan haberdar olabilecek ve aynı zamanda yeni bilgileri uygulamaya koyabileceksiniz.

İş Yerindeki Değerinizi Artırın

6. Farklı Düşünmeye Özen Gösterin

Yaratıcı bir düşünceye sahip olduğunuz zaman olayları farklı bir perspektiften görme ve başkalarının denemediği şekilde sorunları çözme yeteneğinizi göstermiş olursunuz. Size iş veren kişi sizi bunu takdir edecektir. Çünkü yeni ve denenebilir fikirlerle gelmek harika bir problem çözme tekniğidir.

Bazen, bir şirket içinde kabul edilen norm ve beklentilere çok yakından uyarsanız mevcut prosedürlerin ötesine geçen durumlarla etkin bir şekilde başa çıkmanız söz konusu olmayacaktır. Bu kasıtlı olarak kuralları çiğnemeniz gerektiğini göstermez. Açık fikirli olmalı ve çözüm aramalısınız.

7. Değerinizi Düşürebilecek Davranışlardan Kaçının

Sizi harcanabilir hale getirebilecek eğilimlerin, davranışların veya tutumların farkında olmalısınız. Örneğin aşağıdakilerden olabildiğince uzak durmaya çalışmalısınız:

  • Çok fazla şikayet etmek
  • Takım oyuncusu olmamak
  • İşe veya toplantılara geç gelmek
  • Görevlerle etkileşiminde bulunmamak
  • Dedikodu gibi moral bozabilecek şeylerde yer almak
  • Kötü alışkanlıkları tespit edememek ve üstesinden gelmek için çalışmamak
  • Şirket politikalarını bilerek yok saymak

Özellikle son iki madde çok önemlidir. Yapılan araştırmalar, çalışanların dörtte üçünün ticari ve kişisel hesaplar arasında aynı şifreleri kullandıklarını göstermiştir. Ayrıca benzer araştırmalar, çalışanların %30’u BT departmanının yardımı veya onayı olmadan iş yerinde yeni yazılım yüklediklerini ortaya koymuştur.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı