fbpx
PR

Her Girişimcinin İhtiyaç Duyduğu 5 PR Aracı

Girişimciyseniz, sahip olmanız gereken en önemli iş stratejilerinden biri de doğru PR yönetimi. Kendinizi tanıtmanın egoistce olduğunu düşünebilirsiniz, ancak alanınızda bir uzman olarak kabul görmek istiyorsanız, bu PR ipuçlarını, itibarınızın artmasına ve sizi başarılı bir girişimci olarak konumlandırmaya yardımcı olacaktır.

1- İyi Biyografi

Listenin başında güçlü bir biyografi var. Bu çok önemli! Bir biyografi, deneyiminizi ve uzmanlığınızı göstermek için kullanabileceğiniz en önemli araçtır. İyi bir biyografi sadece özgeçmişten ibaret değildir. Kariyerinizi tanımlamalı ve sergilemeli, uzman olduğunuz alanları vurgulamalı ve kendinizi orijinal bir şekilde sunmalısınız. Kazanan bir biyografi yazmak için, en önemli bilginin başlangıçta olduğu, ters çevrilmiş piramidi kullanarak başlayın. Uzmanlık alanınızı, geçmişinizi ve deneyiminizi, niteliklerinizi ve başarılarınızın örneklerini eklediğinizden emin olun.

Tamda bu konuyla alakalı çok faydasını göreceğiniz bir içerik hazırladım. İncelemek için sedaozturk.com.tr/guclu-biyografi bağlantısını ziyaret edebilirsiniz.

2- Ağ

İnsanlarla bağlantı kurmak, itibarınızı arttırmanın ve isminizi bilinç altına yerleştirmenin en verimli yoludur. İnsanlar sizi tanıdığında ve neler sunabileceğinizi bildiklerinde, sizinle iş yapmaları veya başkalarına tavsiye etmeleri daha olasıdır. En iyi ağ iletişimi, ilişkiler kurabilen ve başkalarını bulmak için zaman harcayan kişilerdir.

3- PR ve Sosyal Medya Stratejisi

Şöhretinizi nasıl oluşturacağınızla ilgili bir plan oluşturmak, başarınız için çok önemlidir. Mesleki bilginizi başarılı bir şekilde bir gazeteciye etkili bir biçimde nasıl aktarabileceğinizi iyi tasarlayın. Medyanın ilgisini çeken hikâye açıları geliştirmenize yardımcı olmak adına:

• Günlük gazeteyi oku
• Var olmak istediğiniz yayınları okuyun
• Müşterilerinizin sorduğu soruları dinleyin
• Trendlerini okuyun

Ayrıca kişisel bir web sitesi, kendinizi tanıtabileceğiniz, arama motorlarında kolayca bulunabileceğiniz ve tüm bilgileriniz için bir merkez olarak hareket edebileceğiniz çevrimiçi bir platform sağlayacak ve size katkıda bulunacaktır.

4- İyi Haber Bülteni Yazmayı Bilmek

Bir medya bülteni, medya ile iletişim kurmanın ve itibarınızı arttırmanın harika bir yoludur. Ancak, duyuruyu nasıl yapılandırdığınız konusunda stratejik olmanız gerekir, aksi taktirde medya yayınınızı saniyeler içinde yok eder. Bir medya bülteni göndermek için genel amacınız mesajlarınızı hedef kitlenize iletmektir. Kazanan bir medya yayınını oluşturmanıza yardımcı olmak için ücretsiz medya yayın şablonumuzu indirin .

5- Medya Listesi

Bir medya listesi, itibarınızı oluşturmak istediğiniz sektörünüzdeki kilit medya bağlantılarını belgeler. Bunlar, endüstrinizdeki kilit konular hakkında hikayeler yazan ve gazetecileri, yapımcıları, blogcuları, serbest çalışanları ve editörleri içerebilecek olanlardır.

İyi bir medya listesi şu şekilde oluşturulur:

  • Kitlenizi bulma: hedef kitlenizin kullandığı veya görüntülediği platformlar ve yayınlar nelerdir?
  • Kişileri belirleme: adımınızı veya medya sürümünüzü okuyacak uygun kişi
  • Veri tabanı oluşturma: iletişim bilgilerini, yayın, irtibat kişisi, iş unvanı, e-posta ve telefon numarası için farklı adlara sahip bir e-tabloya göre sıralayın
  • Listenizi sınıflandırın: kişileri konulara veya ilgi alanlarına göre sıralayın En önemlisi, listenizi düzenli olarak güncellediğinizden emin olun.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın

Kapalı
Başa dön tuşu
Kapalı