fbpx
İş

Güçlü Biyografi ile Kazanın!

Güçlü bir biyografi diğerlerinden farklı olduğunu ifade etmeye çalışan kişilerin kendilerini hedef kitlelerine satmaları için kritik ve önemli bir araçtır.

Etkili bir biyografi uzmanlığınızı, deneyiminizi ve niteliklerinizi gerçek bir şekilde sergiler. Önemli paydaşlarla düşünce lideri olarak  niteliklerinizi paylaşmak için elinizde güncel bir biyografi bulunması, bir fırsatı güvence altına almak veya kaybetmek arasındaki en önemli farkı yaratabilir. Etkinliklerde konuşmacı olarak adım attığınızda, yazdığınız bir makaleyi yayınlamak istediğinizde veya gazeteciler hakkınızda daha fazla bilgi edinmek istediğinde çok etkili bir biyografiye ihtiyacınız olacak.

iyi biyografi

Biyografiniz Şunları İçermelidir:

  • Adınız ve iş unvanınız
  • Uzmanlık alanınız
  • Geçmişiniz ve deneyimleriniz
  • Sizi bir düşünce lideri olarak gösterme örnekleri; yani medyada yer alma, konuşma rolleri, ödül kazanma, yayın veya yazdığınız makaleler.
  • Nitelikleriniz
  • Fotoğraf

İşte güçlü bir biyografi yazarken akılda tutulması gereken bazı noktalar:

  •  Kendinizi otantik olarak satabilirsiniz

Aşırı satış odaklı bir biyografi antipatik ve yanlış görünecektir. Biyografinin amacı, okuyucuyu bir uzman olduğunuza ikna etmektir ve bunu yapmanın en iyi yolu gerçek, güvenilir ve özgün bir tonu benimsemektir. Biyografınızı üçüncü kişiye yazmayı unutmayın.

  • En önemli bilgilere liderlik edin

En başında en önemli bilgileri ve en sonunda en az önemli bilgileri ekleyin. Çoğu insan yalnızca ilk birkaç paragrafı okumaya ve diğerlerini görmezden gelerek taramaya meyillidir. Okuyucularınızın hızlı bir şekilde uzman olduğunuzu bilmeleri önemlidir.

  • Biyografinizi hedef kitlenize göre uyarlayın

Biyografiniz hedef kitleniz göz önünde bulundurularak uyarlanmalı ve yazılmalıdır. Biyografinizin kimlerle paylaşacağınızı düşünün, örneğin, biyografinizi web sitenizde, medya, iş ortakları veya konferans organizatörleriyle paylaşabilirsiniz. İzleyicinin sizinle ilgili neleri bilmesi gerektiğini düşünmek için biraz zaman ayırın.

  • Biyografinizin birden çok versiyonunu oluşturun

Durumlara bağlı olarak, biyografinizin boyunun değişmesi gerekecektir. Örneğin, bir gazetecinin sizinle ilgili bilmesi gereken bilgiler, bir etkinlik düzenleyicinin ihtiyaç duyduğu şeyden oldukça farklı olacaktır. Kısa bir

biyografi (100 kelime), daha uzun bir biyografi  (bir sayfa) ve çok kısa bir biyografi  (bir veya iki cümle) oluşturun.

  • İnsanların sizinle iletişim kurmasını kolaylaştırın

Her zaman web site adresinizi, telefon numaranız ve e-posta adresiniz gibi iletişim bilgilerini ekleyin.

  • Biyografi bilgilerinizi güncel tutun

Biyografinizin sizinle ilgili en son bilgileri içerecek şekilde sürekli güncellenmesi gerekir. Bu, en son yapılan konuşma tarihleri, kazanılan ödüller, işletme kilometre taşlarını veya yeni nitelikleri içerebilir. En az birkaç ayda bir biyografinin kontrol edilmesi gerekir. Bunun için kendinize bir hatırlatıcı ekleyin. Büyük bir biyografi, ilgili sektörde düşünce lideri olarak gelişmeniz için kapılar açacaktır. Bu yolculukta kullanacağınız en önemli araçlardan biri biyografiniz olacağından her durumda kazanan bir biyografi oluşturmak için zaman harcadığınızdan emin olun.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı