Strateji çok kullanılan bir kelimedir ancak halkla ilişkiler veya pazarlamada başarının anahtarıdır.
Doğru PR stratejisi olmadan bir program kısa vadeli olabilir ve hatta olağanüstü bir şekilde başarısız olabilir.. Bazı PR taktikleri, sadece medya iletişimini ve satış becerilerinin üst düzeyde gerçekleştirilmesini gerektirmektedir. Ancak bu çok nadir görülen bir durumdur. İyi ve kötü bir PR programı arasındaki fark planınıza bağlıdır ve bu plan belirli bir stratejiye dayanmaktadır.
Özel Hedefleri Desteklerler
Başarılı bir PR stratejisi geliştirmek için daha spesifik ve özel hedefler belirlendiğinde işin boyutu daha net ortaya çıkmaktadır. Daha az sayıda, daha net hedefler her zaman belirsiz veya çekici hedeflerden çok daha iyidir. Ölçülebilir marka tercihleri, site trafiğindeki artışlar, müşteri adayı oluşturma ve PR adına yaratılan konuşma fırsatları gibi belirli noktalar açısından durumu iyi değerlendirmek gerekmektedir.
Uygulanabilir Durumdadırlar
En iyi PR stratejisi ancak onun arkasındaki uygulama kadar iyidir. Strateji, kuruluşun hedeflerini desteklemek için seçilen ve uyarlanan belirli taktiklerin yol haritasıdır. Muhasebe firmanızı farklılaştırmak ve tanıtmak için temel stratejiniz, ortaklarını kişisel finansal planlama konusunda uzman olarak konumlandırmak olabilir.
Uyarlanmış Mesajlar İçerirler
Başarılı PR planları, söz konusu şirket veya markanın sahip olduğu mesajları ve hikayeleri iletmek için uygulanmaktadırlar. Bir rakipten ödünç alınmazlar veya basın bülteninden temin edilmezler. Anahtar taktiklerde olduğu gibi değişiklikleri yansıtmak veya trendleri, yeni gelişmeleri dahil etmek için düzenli olarak gözden geçirilmekte ve revize edilmektedirler.
Araştırmayla Bilgilendirirler
Zaman zaman sıkı mesajlaşma ve çoklu medya hikayeleri içeren sağlam bir PR stratejisi için gereken zaman ve araştırmayı hafife almaktayız. Halkla ilişkiler, tek yönlü bilgi yayını veya hikaye anlatıcılığından çok daha fazlasıdır. Bu, doğru araştırmada, doğru kitlelere cevap vererek veya onları ikna ederek iki yönlü bir kanal olarak çalışmaktadır. Saf halkla ilişkiler içgüdüsü güzel bir şeydir. Ancak mesajlaşma ve hedefleri düzenlemek için kullanılabilecek çok yüksek kaliteli bilgilere erişiminiz olduğunda yeterli gelmeyebilecektir.
Ölçülebilir Olurlar
Yeni araçlar, ölçüm sonuçlarını geçmişte olduğundan çok daha kolay ve daha kesin hale getirmektedirler. Ancak programın yürütülmesinden önce onların yerinde bir çözüm olduğundan emin olmalı ve program bütçesine dahil edilmelidir. Marka temeli olmadan yeni bir dijital pazarlama programına başlamayı veya pazarlamaya başlamadan önce ölçülebilecek bir marka tercihi duygusunu düşünmeyen pazarlamacıların, bir PR programına yatırım yapmadan önce bir itibar temeline odaklanmaması merak uyandırıcı bir iştir.
Kaynaklarla Desteklenirler
Bir müşteri-ajans ilişkisinin en istenmeyen sonuçlarından biri, büyük hedeflerin gerçekleştirilmemesi durumunda ortaya çıkan hayal kırıklığıdır. Bazen bu düşük bütçeli bir programdan kaynaklanabilmektedir. Mütevazı bir bütçeye çok fazla sığdırma yapmak yerine hedefleri ayarlamak ve beklenen sonuçları üç veya beş yıllık bir süre zarfında yapmak daha iyidir. Özellikle kazanılmış medya söz konusu olduğunda, medya kapsamı daha fazla kapsama alanı sağlayacaktır. Bu nedenle ivme yakalamak oldukça önemlidir.
Çeşitli Programlarla Senkronize Olurlar
Her ne kadar tam entegrasyon bir amaç olmasa bile basit bir etkileşim değer katıcı sonuçlar ortaya çıkarabilecek ve farklı kampanyaların birbirleriyle savaşmasını önlemeye yardımcı olabilecektir. İlgi çekici bir içerik , müşteriyi daha sonra satın alma hunisine doğru yönlendirebilecek bir mesaj içerme şansına yönlendirecektir. Bir olasılıkla da potansiyel müşteri zaten satın alma hunisi içerisinde olabilecektir. İyi bir PR stratejisinin dijital pazarlama ve iletişim programlarıyla senkronize olacağından emin olabilirsiniz.
Esnek Olurlar
Stratejik bir PR planı piyasa koşullarına, rekabetçi gelişmelere veya haber döngüsündeki değişikliklere uyarlanabilir olacaktır. Bir dereceye kadar değişim istisna değil bir kuraldır. PR, aylık plan incelemeleri ve düzeltmelerden faydalanmalıdır. Kazanılan medyanın geleneksel ücretli reklamlara göre avantajı, PR’ın taktiklerinin değiştirilebilmesi veya mesajlaşmanın en düşük maliyetle yapılabilmesidir. Ancak kazanılan medya yaklaşımının dijital reklamların test edilebilir ve ince esnekliğinden yoksun olduğu unutulmamalıdır.
Acil Durum veya Kriz Planı İçerirler
Benzer şekilde iyi bir PR stratejisi, olası zarar verici senaryolar üzerinden düşünmeyi ve beklenmedik gelişmeler durumunda savunma stratejisiyle karşılık vermeye hazırdır. Burada anahtar durum genellikle karar vericilere sunulan hızlı erişim ve açık bir iletişim zinciridir.