Adım Adım PR
PR uygulayıcısının aşağıdaki ilişkileri adım adım takip etmesi gereklidir.
Olmazsa Olmaz Medya ilişkileri
Medya ilişkileri, halkla ilişkilerin çoğu insanın tanıdığı ve birçoğunun halkla ilişkilerle “tanıtım”ı karıştırdığı bir yöndür.
PR uzmanları, hedef kitleleriyle kuracakları bağı geliştirmeli ve olumlu medya kapsamı kazanmaya çalışmalılar. İnsanların bir habere inanması reklamdan çok daha muhtemel olduğundan, bu “elde edilmiş ve kazanılmış” medya kapsamında daha etkilidir.
Markanın Sözcü Gücü
İnsanların bir şirketle olan ilişkisi genellikle şirketin liderleri, sözcüsü veya her ikisi ile olan ilişki etrafında oluşur. Bu insanların medya ile iletişime geçtiklerinde gerekli bilgi ve becerilere sahip olarak insanlara seslenmeleri halkla ilişkilerin çok önemli bir yönüdür.
Ödüller
PR’ın gücünün gösterileceği başka bir yol ise şirketin alanında lider olarak nitelendirilmesi ve ödül kazanmasının sağlanmasıdır. Halkla ilişkiler, işletmelerin ödül kazanmalarına yardımcı olmayı esas alır.
Sosyal Medya Yönetimi
Halkla ilişkiler alanında oldukça etkili bir yer kaplayan sosyal medya, şirketler ve markaların halklarıyla ilişkiler kurmasının en önemli yollarından biri haline geliyor. Pek çok şirketin diğerlerinin üzerinde değer gördüğünü ifade eden bir PR çalışmasıdır.
İtibar Yönetimi
Benzer şekliyle insanlar bir şirket, ürünleri veya hizmetleri hakkında ne düşündüğünü paylaşmak istediğinde, artık bunu kamuya açık her türlü platformda yapabiliyorlar. İnternet insanların birlikte çalıştıkları şirketler , kullandıkları ürünler hakkındaki deneyimlerini paylaşmalarına izin veriyor. Daha da kötüsü, olumsuz eleştirilerde uzmanlaşan platformaların var olması aslında bir PR çalışmasının başlatılmasına yol açar . Bu ilişkileri itibar yönetimi yoluyla yönetmek, halkla ilişkilerin en kuvvetli olduğu alanlardan biridir ve iyi yönetilmediğinde sonuç facia ile sonuçlanabilir.