fbpx
PR

8 Yaygın PR Hatası ve Onlardan Kaçınma Yolları

Öncelikle çok farklı türlerde PR problemleri olduğunu bilmelisiniz. Ancak en rahatsız edici olanı, sadece bekleneni veremeyen veya sonuçlar açısından tam bir hayal kırıklığı olan halkla ilişkiler programıdır. Ne olduğunu ve tüm çalışmaların ortasında yanlışlıkları nasıl düzeltebileceğinizi düşünmeniz gerekmektedir. Bunun için karşılaşabileceğiniz en yaygın hatalar konusunda bilgi sahibi olmalısınız.

1- Bulanık Hedefler

Bazen PR hedefleri “artan görünürlük” veya “daha fazla marka bilinirliği” gibi belirsiz terimlerle tanımlanmaktadır. Hedefler kesin olduğu zaman herkes için çok daha iyidir. “Potansiyel müşteriler arasında bilinirliği %20 arttır” şeklinde bir hedef belirleyebilirsiniz. Elbette bunu ölçen bir mekanizma olduğundan emin olmanız gerekmektedir.

B2B markaları genellikle kazanılan medyanın gücünü ölçmek için kendi sitelerinin analitik verilerine güvenirken, diğerleri temel müşteri araştırması yapmak veya bir kategorideki ses payı hareketini hesaplamak için üçüncü taraf satıcıları kullanmaktadır. Her şey belirli, ölçülebilir kilit performans göstergelerinin isabetli bir şekilde takip edilmesine dayanmaktadır.

8 PR Hatası

2- Yetersiz Araştırma

Halkla ilişkilerde çalışan birçok insan yaptıklarımızın yaratıcı doğasına katkıda bulunmaktadır. Sonuçta herkes bir ürün tanıtımı veya bir gazetecinin dikkatini çekecek iki satırlık bir hikayeyi hayal edemez. Bu yetenek gerektiren bir iştir ve bunu yapanlar, yaptıklarıyla gurur duymaktadırlar. Ancak en iyi kampanyalar yaratıcılık tarafından desteklenirken aynı zamanda araştırmalar tarafından bilgilendirilmektedirler.

Doğru araştırma, kampanyanın alakalı olduğu belirli kitleleri ve rezonans eden mesajları hedefleyerek bir PR programının stratejik olmasını sağlamaktadır. Ayrıca, yukarıdaki örnekte olduğu gibi, bir programın başarısını veya etkisini ölçmede rol oynama şansına sahip olmaktadır. %20 bilinirlik hedefine ulaşıp ulaşamadığınızı bilmenin tek yolu başlangıçta bir temele sahip olmaktır.

Doğru araştırma öznel niteliklere sahip olsa bile harika programa, içeriğe ve etkinlik fikirlerine ilham verebilecektir. Veriler, en yaratıcı kampanya için bile muazzam bir varlık olabileceklerdir. Bunun için veri odaklı hikaye anlatımından destek almayı düşünebilirsiniz.

3- Mesajın Karışması

Bunu PR teknolojisinde çok sık görürüz. Bir ürünün veya hizmetin gerçek yararı yerine teknoloji zillerini ve ıslıklarını vurgulama eğilimi söz konusudur. Bu ne kadar alakalıdır? Hangi sorunu çözecektir? Teknoloji ne kadar harika olursa olsun genellikle diğer özelliklerin ve niteliklerin dışlanmasına takılı kalmak büyük bir tuzağa düşmek demektir.

Hedef kitle oldukça teknik değilse mesajlaşma kısa sürecektir. Başka yaygın hata, tüm insanlar için her şey olmaya çalışmaktır. İletiyi hedeflemek çok daha iyidir. Böylece belirli bir işletme veya tüketici kitlesine hitap etmeniz mümkün olacaktır. İvme oluşturulduktan sonra yeni bileşenleri genişletmek veya eklemek için bir plan yapmanız gerekecektir.

4- Kötü Zamanlama

Bu medya ilişkilerinde ortaya çıkan bir durumdur. PR çalışmalarının benzer bir eser yayınlayan bir gazeteciye hikaye sunmaya çalışmak kötü zamanlama yapmak demektir. Ancak, bir markanın veya şirketin yaşamında çok erken başlayan girişimler de vardır. Bu açıdan PR çalışmalarını doğru zamanda uygulamaya koymak en az doğru mesajı kullanmak kadar önemlidir. Bir fotoğraf ile başlatacak olduğunuz PR çalışmasının kısa süre içerisinde amacından sapması söz konusu olabileceği için doğru yönde ilerlemeye özen göstermelisiniz.

5- Taktiklerde Kaybolmak

Hemen hemen herkesin ilk önce taktiklere dalma eğilimi vardır. Bu oldukça doğal bir durumdur çünkü uygulama eğlencelidir. Müşteriler medya ilişkileri sonuçları için genellikle sabırsız davranmaktadırlar. Ancak, taktiklerin doğru strateji tarafından yönlendirildiğinden emin olmak önemlidir. Bu özellikle bir hikaye fikrinde şans yakaladığınız medya ilişkileri için geçerli olabilecektir.

6- Yetersiz Görüşme Hazırlığı

Sadece bir gazeteci veya içerik editörü sunmuş olduğunuz hikayeye 20 dakika vakit ayırdığı için hikayenin hedefine ulaştığını düşünmemelisiniz. Her görüşmeyi ve aynı zamanda görüşme öncesi fırsatını ayrı ayrı değerlendirmeniz gerekmektedir. Zaman zaman bir C seviyesi yöneticisi  medya hazırlığı fikrini reddedecektir. Çünkü ya zamanları yetersiz kalmakta ya da durumu tam anlamıyla idrak ettiklerini düşünmektedirler.

Ancak PR mezarlığında donuk yönetici görüşmeleri, kaçırılan fırsatlar ve hatta birkaç felaket örneği yer almaktadır. Akıllı röportaj hazırlığı, iletmek istediğiniz iki veya üç mesajın daha akıcı bir biçimde hedefe ulaştırılmasını sağlayacaktır. Ayrıca röportajlara hazırlık yapmak ekibin kendini garip hissetmesine neden olsa bile tüm ekibin yararına sonuçlar doğurabilecektir.

7- Kırmızı Bayrakların Yok Sayılması

İtibar söz konusu olduğunda profesyonel iletişimcilerin kırmızı bayraklara dikkat edeceğini düşünürsünüz. Ancak bu durum her zaman geçerli değildir. Halkla ilişkilerde kulaklarımızı yere tutmamız gerekmektedir. Bir mesajı iletmenin yanında geri bildirimleri dinleme ve analiz etme konusunda yetenekli olmamız gerekmektedir.

Müşterilerin online olarak ilettiği şikayetler veya sürekli artan söylentiler bir uyarı işareti durumundadır. Diğer sıkıntılı durumlar ise çalışanlardan, iş ortaklarından veya diğer paydaşlardan kaynaklanan sıkıntılı bir sorun hakkında tekrarlanan sıkıntılar şeklinde karşınıza çıkabilecektir. Duman olan yerlerde genellikle ateşlenen bir sorunu çözme ihtiyacı vardır. Endişeleri erken ele almamak bir şirketin itibarını zedeleyebilecek ve olumlu bir PR kampanyasını rayından çıkartabilecektir.

8- Hikayenin Olmaması

Hikayeniz veya  ürününüzün rekabet piyasasına göre daha fazla veya daha iyi özellik sunmasıyla ilgiliyse bu bir hikaye olmaktan çıkacaktır. Bu, önemli insanlar arasında çok fazla dikkat çekmesi muhtemel  olmayan bir tanıtımdır. İyi bir PR ajansı ekibi, bir hikayenin neden işe yarayıp yaramadığını tespit edebilmek için kendi kurumsal deneyimlerine ve uzmanlıklarına odaklanacaktır. Klasik hikaye anlatımı motiflerine ve bunların kazanan PR kampanyalarına dönüştürülmesi için gösterilecek çaba başarınızın temel noktası haline dönüşecektir.

İlgili Makaleler

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın

Kapalı
Başa dön tuşu
Kapalı