fbpx
Pazarlama

2020’nin Dijital Trendleri

2020 de trendler

Bir zamanlar yapay zeka, veri pazarlaması ve sesli arama motoru optimizasyonu , saçma sapan kavramlar olarak görülürdü. Bugün ise bu yenilikçi dijital pazarlama trendleri, 2020’deki çoğu işletme sahibi için en önemli öncelikler arasında yerini aldı bile.

Bunun nedeni ise işletmenizin günümüz ortamında rekabet gücünü koruma zorunluluğu ve dijital pazarlamada hızla gelişen değişikliklere adapte olma gerçeğidir.

2020 için işletmenizin sadece hayatta kalmasını değil, aynı zamanda bu inovasyon çağında gelişmesini sağlayacak içerikleri sizler için kaleme aldım.Gen – Z’ den, insanlaştırılan sosyal medya hesaplarına, Seo’dan artırılmış gerçekliğe kadar aslında bildiğimiz konular üzerinde yenilikleri takip etmeniz adına 18 dijital pazarlama trendini keyifle sunuyorum.

1 ) Yapay Zeka

Fark ettiyseniz, 2020 de birçok insan yapay zekanın  baskın olduğunu kabul etti. Gelecekte küresel iş ve endüstrinin kalbinde yapay zeka  olacağından  artık herkes emin .

Farkında olmanız gereken konu şu; yapay zeka, önümüzdeki birkaç yıl içerisinde teknolojik gelişimini tamamlayacak ve  şirketler, endüstriler ve yatırımcılar  için en büyük ticari fırsat olacaktır.

Yapay Zeka ile tüketici davranışlarını ve arama modellerini analiz edebilir ve işletmeniz veya markanız için müşterilerin ürünlerini ve hizmetlerini nasıl bulduğunu anlayabilirsiniz. Ek olarak  2020’de yapay zekayı benimseyen işletmeler, personel maliyetlerini düşürebilecek ve büyümeyi hızlandırarak  rakiplerine üstünlük sağlayabilecek.

2) Programlı Reklamcılık

Programlı reklamcılık, daha belirli kitleleri hedefleyebilmeniz için reklam satın almayı otomatikleştirmek amacıyla yapay zekayı  kullanmak anlamına geliyor. Arama odaklı manuel reklamcılık kampanyalarının çoğu üç veya dört hedefi dikkate alır: anahtar kelime, günün saati ve yer. Programlı reklam  platformları gibi araçlar, reklamları kişiselleştirmek ve hatta müşteri veri platformlarıyla entegre edildiğinde yaşam tarzına veya davranış alışkanlıklarına göre hedefleme yapmak  için yüzlerce hedefleme sinyali kullanır ve yapay zeka yardımıyla daha verimli ve hızlı çalışır.

 

3) Sohbet Botları

Chatbot’lar 2020’de dijital pazarlamanın önemli bir parçası olmaya devam edecek. Bu yapay zeka  tabanlı teknoloji, müşterilerinizle veya site ziyaretçilerinizle gerçek zamanlı, gündüz veya gece sohbet etmek için anında mesajlaşma için  kullanılan oldukça sempatik bir teknoloji.

Verilere göre; chatbot’lar 2020′ de işletmelere yılda 8 milyar dolardan fazla tasarruf yapmalarında yardımcı olması tahmin ediliyor.

Müşterilerin % 50 den fazlası  bir işletme veya marka ile iletişim kurmak için çevrimiçi bir sohbet botuna mesaj göndermeyi tercih ediyor. Chatbotlar çok hızlı bir şekilde cevap verir, müşterinin tüm satın alma geçmişini  doğru bir şekilde hatırlar ve sabrını asla kaybetmez. Bu sanal asistanlar, müşterilerin beklentilerini karşılarken, tekrarlayan görevleri otomatikleştirerek üstün müşteri hizmetleri sunuyor.

4) Kişiselleştirme

2020’de öne çıkmak istiyorsanız, pazarlama klişelerinden kurtularak  kişiselleşmeniz gerekir. Bu da kişiselleştirilmiş içerik, ürünler, mailing, ses tonu  ve daha fazlası anlamına gelir. Tüketiciler artık genel reklam patlamalarından oldukça rahatsız.

Kişiselleştirmenin gücü ile ilgili örnek vermek istiyorum.  Bugün bu farklılığı  akıllıca kullanan Starbucks , mümkün olduğunca kişisel olmak için satın alma geçmişi ve konum gibi verilerden yararlanan, müşterilerin içeceklerini özelleştirmelerine izin veren ve gelirlerini 2,56 milyar dolara çıkaran ödüllü uygulama ile daha fazla kullanımı teşvik eden oyunlaştırılmış bir mobil uygulama kullanıyor. Bu uygulamanın ne kadar cazip olduğu konusunda müşterilerin memnuniyeti her şeyi kanıtlamaya yetiyor.

5) Video Pazarlama

Video pazarlama, bugün  viral olarak görülmese de , önümüzdeki 5 yıl için muhtemelen en önemli pazarlama trendlerinden biri haline gelecek.2020’de dijital pazarlama stratejinize  video  reklamcılığı eklemenizi öneririm.

Video, müşterilerin yeni ürünler hakkında bilgi edinmek  istedikleri en popüler yöntemdir.

Ve  lütfen sadece YouTube’u düşünmeyin. Bir video yayını yapabileceğiniz veya Facebook, Instagram veya LinkedIn’de  canlı yayın başlayabileceğiniz için video pazarlamanızla daha fazla etkileşim kurmanın birçok yolu vardır.

6) Influencer Pazarlama

Influencer pazarlama, marka mesajınızı daha büyük bir pazara yükseltmek için anahtar liderleri kullanmaya odaklanan bir tür ağızdan ağıza pazarlamadır. Etkileyenler ünlüler olabilir, ancak daha çok, işletmeniz veya ürününüzle ilgili kelimeyi sosyal kanalları aracılığıyla yaymaya yardımcı olabilecek büyük bir niş takip eden Instagram veya YouTube kişilikleridir.

Influencer pazarlama sadece bir trend olarak değerlendirmeyin; o aslında  bir mediakix çalışması, influencer pazarlama için reklam harcamasının öngörülemez miktarlara  ulaşabileceği düşünülüyor.

Bir sonraki adımda Influencer pazarlama da yapay zekadan etkilenecek.yapay zeka  her yıl  daha kolay ve hızlı bir şekilde ortak olmak için doğru influencerları bulması sürecini geliştiriyor.  Daha iyi katılım, daha az sahte takipçi ve pozitif bir algı  oluşturma şansı daha yüksek olanları belirlemekte en teknik ve garanti sonucu yapay zeka verecektir.

 

7) Sosyal Mesajlaşma Uygulamaları

Sosyal mesajlaşma uygulamalarının yalnızca arkadaşlarınıza emoji göndermek için olduğunu düşünüyorsanız, şu istatistiklere  bir göz atmanızda fayda var.

  • Facebook Messenger’da aylık1.3 milyar kullanıcı aktif; Facebook Messenger’da insanlar ve işletmeler arasında her ay 10 milyar mesaj gönderiliyor
  • WhatsApp’ın 1.6 milyarlık aktif kullanıcısı var ve her gün 55 milyar mesaj  gönderiliyor
  • En popüler üç sosyal mesajlaşma uygulaması olan WhatsApp, Facebook, Messenger ,  YouTube’dan daha fazla birleşik kullanıcıya sahip.

Bu istatistikler, sosyal mesajlaşma uygulamalarının popülerliğini gösteriyor ve insanlar birbirleriyle mesajlaşmak için daha fazla zaman harcadığından, şirketinizin ürün ve hizmetlerini potansiyel müşterilerinizin takıldığı yerlerde pazarlamak daha mantıklı değil mi?

 

8) Görsel Arama

Görsel arama, kullanıcı deneyimini tamamen yeni bir seviyeye taşıyacak trend.  Kullanıcılar bir arama yapmak ve daha spesifik sonuçlar elde etmek için bir resim yükleyerek sonuç hızlı ulaşabilecek.

Görsel aramaya en etkili örnek Google lens gibi işlevsel olarak kullanılan  Pinterest Mercek.

Pinterest işlevselliğini kullanıcı deneyimini göz önüne alarak iyileştirmede bulundu ve  görsel arama bant aralığına atladı. Kullanıcıların çevrimiçi olarak nereden satın alma işlemi  yapabileceklerini öğrenmek, benzer ürünleri aramak veya ilgili öğelerin pinboard’larını görüntülemek için bir nesnenin  fotoğrafını çekmelerini sağlayan görsel bir arama aracı olan lens  ile çıktılar.

pinterset

Tabiri caizse , telefonunuzun fotoğraf çekmek için kullandığınız kamerasını bir arama motoruna çevirdi ve oldukça başarılı oldu.

Beta sürümünün piyasaya sürülmesinden bu yana, Pinterest’in Lensi şimdiye kadar 2.5 milyar ev ve moda ürünü tanıdı. Pinterest’in mobil uygulamalarında ve tarayıcı uzantılarında 600 milyondan fazla arama yaptı.

 

9) Sesli Arama

2020 de pek çok şirket dijital pazarlama stratejileri yeniden revize etmesiyle  sesli arama istatistiklerinde ciddi bir artış olması bekleniyor.

Sesli arama, kullanıcıların ses içeriği aracılığıyla aradıkları tüm ilgili bilgileri sağlamada önemli bir rol oynayacak. Yapay zeka  daha akıllı hale geliyor ve Alexa, Siri ve Google gibi sesli yardımcıların yaptığı hata sayısı büyük ölçüde azalıyor..

Gerçek markalardan örnek vermek istiyorum. Birçok marka, müşterilere etkili bir şekilde değer temelli içerik sunmak için dijital pazarlama stratejilerine  sesli arama özelliğini ekledi.

  • Dominos’un, pizza severlerin telefonu almak veya hatta çevrimiçi sipariş vermek zorunda kalmadan kanepelerinin konforundan sipariş vermesini sağladı.
  • PayPalkullanıcıları arkadaş, aile veya işletmelere para göndermek için Siri ile etkileşime geçebilecek bir uygulama yaptı.
  • Nestle, yemek pişirirken sesli talimatlar sağlayan bir beceri yarattı.

 

Tüm ses teknolojileri için ortak nokta;  bir konuşma tonu yazmak, googleda öne çıkan snippet’ler almaya  odaklanmak veinsanların yazmak yerine konuşacakları anahtar kelimeleri düşünmek olacaktır..

 

10) Sosyal Medya Hikayeleri

İlk olarak, snapchat “Hikayem”konseptiyle ortaya çıktı, ardından İnstagram ve facebook hikayeleri tanıtıldı ve ardından youtube kendi hikaye formatlarını açıkladı.

Bu tür hikayeler belirli bir süre sonra ortadan kaybolduğundan, yayınlandığı süre içerisinde etkili kullanım stratejileri ile desteklenmesi gerekiyor.

Sosyal medya hikayelerini kullanmanın faydaları şunlardır;

  • Marka bilinirliğini arttırır.
  • Takipçilerle sürekli etkileşim sağlar, bağ kurmanıza fayda sağlar.
  • Maliyet etkinliği oldukça düşüktür.
  • Web sayfanıza artan trafik ivmesi sağlar.
  • Daha genç kitlelere ulaşma fırsatı sunar.

 

Sosyal medya öykülerini kullanmak için aşağıdaki yollardan ilham almanızı öneririm ;

  • Instagram Hikayeleri’nde anket kullanmayı deneyin.
  • Sosyal medya hikayelerinizebağlantılar ekleyin.
  • Snapchat coğrafi filtrelerinden yararlanın.
  • Konum etiketleri ekleyin.
  • Diğer markalar ve hayranlarınız için quatolar , özlü sözler ekleyin, çok sık yapmayın.
  • Hikayeleroluştururken canlı videoyu deneyin.
  • İzleyicileri net harekete geçirici mesajlarla daha fazlasını keşfetmeye davet edin.

 

11) İçerik Pazarlama SEO’ya Hükmetmeye Devam Ediyor

Kasım 2019’da Google, arama algoritmasında bazı büyük güncellemeler yayınladı. Güncellemeler  insanların arama sorgularında kullandıkları doğal dili  anlama çabalarında Google’a yardımcı olmak için tasarlanmış yeni BERT sistemini içeriyordu .

Seo da otorite olarak kabul edilen uzmanların da söylediği gibi , en son Seo trendlerini takip etmek yerine, web sitenin hız faktörüne, faydalı bağlantılarına ve iyi yazılmış içeriğe sahip olmak gibi etkenler diğer faktörlerden  çok  daha önemliydi.

İnsanlar reklamlardan o kadar çok sıkılmış ki 615 milyon cihaz artık reklam engelleyicileri kullanıyor. Bu rakam da reklamlarınızın pek çok kişi tarafından görülmediği anlamına geliyor.

Bu sebeple içerik pazarlama stratejinize kaliteli ve farklı içeriklerle katkı sağlayabilirseniz dönüşüm organlarınızın  diğer yöntemlere göre daha farklı bir ivme katacağını göreceksiniz.

Google, iyi araştırılmış ve optimize edilmiş, özgün, düzenli olarak güncellenen makalelere değer vermeye devam ederken, önde gelen birçok marka  2020 boyunca içerik pazarlamasına

12 ) Çok Kanallı  Pazarlama

Çok kanallı  pazarlama, 2019’un en  moda kelimelerinden biriydi. 360 derece pazarlama. İfade şimdi biraz yıpranmış gibi görünse de, strateji 2020’de her zamanki gibi olgunlaştırılarak trend olmaya devam ediyor.

Çok kanallı pazarlama birden fazla platformda eş zamanlı yürütülen  pazarlama sürecidir, böylece daha fazla temas noktasında potansiyel müşterilerle bağlantı kurmanızı sağlar. Çok kanallı pazarlama doğru yapıldığında, insanları eyleme geçiren gelişmiş bir kullanıcı deneyimi sunabilirsiniz.

Fark yaratmak için  markaların fiziksel vitrin camları, sosyal medya kanalları, çevrimiçi, kataloglarda ve hayal edebileceğiniz her yerde dahil olmak üzere mevcut tüm ortamlarda kesintisiz, tutarlı bir ses ve mesaj sunması gerekir. En iyi sonuçları elde etmek için tüm kanalların her şeyi kapsayan bir stratejiye ortak bir dil ile birbirine bağlanması gerekir.

Kullanıcılar kişiselleştirme ister ve fiziksel bir mağazaya göz atmak, ürünleri sosyal medyada görüntülemek ve çevrimiçi satın almak isterler. Ve onların taleplerini yerine getirmiyorsanız, sizi terk eder.

 

13) Artırılmış Gerçeklik

Sanal gerçeklik çok fazla konuşuluyor ve herkesi büyük bilimkurgu fikirleriyle heyecanlandırıyor. Oysaki Artırılmış gerçeklik pazarlama açısından çok daha uygulanabilir görünüyor

Markalar bu teknolojiyi giderek daha fazla tüketici deneyimini geliştirmek ve satışları artırmak için kullanıyor.

Etkili bir örnekle açıklayalım. IKEA

IKEA’nın mobilyalarını test etme  için akıllı telefonunuzun kamerasıyla evinizde bir odanın fotoğrafını çekiyorsunuz ve uygulama  artırılmış gerçeklik ile uygulaması ile  mobilyaları hareket ettiriyor  ve farklı açılardan nasıl göründüğünü size sunuyor. Gerçekten çılgınca.

Artırılmış gerçekliğin hızla gelişmesiyle, gelecekte teknoloji için faydalı uygulamalarda  bulan markalarda büyük bir artış olacağını hepimiz  göreceğiz.

 

14) Otomasyonda  yapay zeka etkisi

2020 yılında web  satış süreçlerine yapay zekanın daha çok   dahil edeceğini tahmin ediyor. Öngörülü düşünmek gerekirse, özellikle satış ve pazarlama yapay zeka  ve otomasyonun çılgınca işler yapacağını hissediyorum.

Örneğin,yapay zeka ve otomasyonu aşağıdakilere yapmak için kullanın derim :

  • Müşterinizi elde tutma ve sadakati arttırma
  • Öngörücü analitik işlemlerle müşteri davranış analizleri
  • Kullanıcı deneyimini geliştirmek için yapay zeka destekli sohbet botları kullanımı
  • Yapay Zeka ile üretilen içerik pazarlamanızın geliştirilmesi
  • Her kullanıcıya son derece kişiselleştirilmiş web site deneyimi
  • Sesli arama sorguları
  • “Hot Lead’leri” belirleme
  • Alışveriş sepetini terk etmeyi azaltma
  • Müşterilerin farklı kanallardan hedeflenmesi
  • Müşterilere çapraz satış
  • Teşekkür sayfalarından olası satış oluşturma
  • Ziyaretçilere otomatik içerik önerme
  • Pazarlama kampanyalarınızın performansını ölçme ve değerlendirme
  • Maliyetleri Düşürün ve Zaman Kazanın

Tam da burada  Neil PATEL ‘e kulak verelim.

“Pazarlama daha eşit bir oyun alanı haline gelecek ve otomasyonu kullanmaktan başka seçeneğini olmayacak.”

Sizce de haklı değil mi?

15) 5G Teknolojisi

Mobil cihazlar için çıldırmış bir dünyada, muhtemelen 2020’nin en önemli dijital pazarlama trendlerinden biri 5G teknolojisinin ya da beşinci nesil mobil teknolojinin başlangıcıdır. Bu güncelleme yeni bir dijital iletişim çağını müjdeliyor ve etkisi neredeyse her sektörde hissedilecek. 5G’nin gelmesi, pazarlamacıların ürünlerini giderek daha fazla sattıkları yüksek ve  hızlı veri yollarında karşılarına  milyonlarca farklı kesimden  kentsel ve kırsal tüketiciyi de getirebilir. Hatta telekom şirketlerini reklam hizmetleri için benzeri görülmemiş verilerle güçlendirerek , Google ve Facebook’un  ikilisininin dengelerinin  bozulabileceği konuşuluyor.

Fazla yoruma açık olmayan bu teknolojiyi yaşayarak öğreneceğiz.

 

 16) Sosyal Medya Pazarlaması

2020’de, markaların dikkat çekmek için sosyal medyadaki video ve etkileşimli içeriğin potansiyeline daha fazla değindiğini göreceğiz. 2020’de organik sosyal medyada hayatta kalmak istiyorsanız, markanızın bi tür insanlaştırılması gerekecek. Nasıl mı?

Sosyal Medya göz önünde bulundurmanız gereken bazı trendleri paylaşıyorum;

  • Facebook Pay:Kasım 2019’da ABD’de başlatılan bu ödeme özelliği , platform içi ödemeleri, kolaylaştıracak ve kullanıcıların Facebook, Instagram, WhatsApp ve Messenger’da ürün satın almalarını kolaylaştıracak.
  • Facebook Watch:Facebook’un kendi istek üzerine video servisi.
  • Yayınlar arası mesajlaşma:Facebook’un Messenger, Instagram ve WhatsApp’ın mesajlaşma işlevlerine entegrasyonu.
  • Yeni bir uygulama; instagram beğeni kaldırma; insanların psikolojik  sağlığı üzerindeki olumsuz etkilerin artış göstermesine yanıt olarak Instagram, markalarının daha iyi insanlaştırılmasına odaklanıyor.
  • IGTV ; Instagram’ın uzun biçimli video platformu yeni değil, ancak muhtemelen 2020’de başka bir ivme kazanacak.
  • Tweet akışı:Yeni bir canlı akış özelliği.
  • LinkedIn videosu:LinkedIn kullanıcılarının bu platformda bir videoyu paylaşma olasılığı diğer tüm yayın türlerinden 20 kat daha fazla olduğundan, LinkedIn video bulma araçlarını iyileştirmeye ve yüklenen video içeriğine daha fazla önem vermeye eğilimli görünüyor.
  • Snapchat Artıtılmış Gerçeklik: yeni efektleriyle dijital grafikleri insanlar üzerinde etkili olacak

 

17) Nöropazarlama

Nöropazarlama, bir kişinin beyin aktivitesinin ve sinir sisteminin ölçümlerini analiz ederek, hangi içerik türlerini ilgi çekici bulduklarını belirlemek için analiz eden bir stratejidir.

Temel olarak , satın alma ile ilgili duyguları veya yanıtları tetikleyen belirli nörolojik reaksiyonları uyandırmak için pazarlama materyalleri (web siteniz, reklamlarınız, e-posta kampanyalarınız ve içeriğiniz dahil) tasarlar. Bu bilgileri, içeriğinizi buna göre optimize etmek ve stratejilerinizi ayarlamak ve pazarlamanızın etkinliğini artırmak için kullanabilirsiniz.

18.GenZ

Son olarak, 2020’de en son tüketici grubu olan Z Kuşağı’nı bizleri  karşılıyorlar.  Gen Z’ye pazarlama stratejisi kurgulamak demek , içeriğinizi stilize etme biçiminizde keskin bir dönüş yapma anlamına gelir.

Gen Z en iyi pazarlarınızdan biri ise, aklınızda bulundurmanız gereken en önemli kriter  Özgünlük. Bilgi çağında dinamik olarak büyüyen Gen Z, özgünlüğe çok duyarlıdır ve bir mil uzakta gelişmeleri koklayabilir. Dozu  aşırı tanıtım yaklaşımlarından kaçının ve bunun yerine şeffaflığı tercih edin

Her yıl değiştikçe, yeni trendler ortaya çıkıyor veya eskileri de pazarlama sektöründe değişiyor ve gelişiyor.

Trendin ne olduğunu belirlemek, markaların  büyüme hızı ve gelişiminde hayati rol alıyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu
Kapalı